Girls beat the boys under ‘nappy curriculum’ Early Years results
Girls are outperforming boys under the Early Years Foundation Stage curriculum, with figures out today showing the marked impact of gender, race and wealth on young children’s development.
New national data from assessments of more than a million children in England showed divisions in performance under what has been dubbed a “nappy curriculum” depending on the child’s background.
Janeiro 30, 2010
Janeiro 30, 2010 at 5:47 pm
Nem tudo é mau para os rapazes:
More boys than girls achieved the highest targets in using problem-solving, reasoning and numeracy to make calculations, and in their knowledge and understanding of the world..
O que me surpreende é o a melhor compreensão do mundo por parte dos rapazes: O que será compreender melhor o mundo?
Janeiro 30, 2010 at 8:36 pm
Uma coisa que só as mulheres percebem…
Janeiro 30, 2010 at 8:53 pm
Como o mundo mudou nas duas últimas décadas!
Há coisa de uns 15 anos li um artigo, numa revista alemã, sobre o treino de mulheres executivas para terem um comportamento o mais parecido com o dos homens, para terem sucesso na gestão de topo. E como era? A empresa que fornecia a formação punha-as a olhar para os símios, reparando especialmente nas expressões faciais dos machos dominantes. Depois era só imitarem-nos. Não sei se resultou, embora a empresa dissesse que sim.
Será que agora chegou a vez dos homens observarem as fêmeas, e esperar que aprendam a agir como elas?
Janeiro 30, 2010 at 8:57 pm
#2
A sua resposta é subtil mas, a ser verdadeira, parece que os raparigas é que compreenderiam melhor o mundo.
Fevereiro 1, 2010 at 8:21 pm
Estudo da Universidade de Chicago:
http://news.uchicago.edu/news.php?asset_id=1850
Female elementary school teachers can pass on their anxiety and stereotypes about math to female students, and girls who adopt this outlook perform worse at math, research at the University of Chicago shows.
These findings are the product of a yearlong study of 17 first- and second-grade teachers and 52 male and 65 female students, which found that a teacher’s math anxiety affected the math achievement of girls but not boys.